Én álmodozó

Olvasmányok, divat, gondolatok, érzések és ízlések.

Rovatok

Címkék

Friss topikok

Archívum

Mit olvasok mostanság: E.T.A Hoffmann - Az ördög bájitala 1.

2008.11.12. 15:17 | Enalmodozo | Szólj hozzá!

Nem vagyok könnyű helyzetben könyvek terén, mert külföldön élek. No, nem arról van szó, hogy nem lehet könyveket kapni, hanem arról, hogy nem ismerem az ország nyelveit. Igen, többes számban, mert Belgiumról van szó. Szóval flammandul egy szót sem, franciául meg alapfokon tudok. Az a helyzet, hogy úgy kerültem ide, hogy egy árva szót sem... hát belekezdtem és gyűröm a franciát, de mostani tudásszintem legfeljebb könnyebb mesék olvasására elég.

Mit tehetek: néha hozzájutok 1-2 angol nyelvű könyvhöz. Például kedvenc újságosomnál a repülőtéren Agatha Christie krimikhez, de ismerek egy jó kis angol könyvesboltot is, néha ott veszek ezt azt. Mostanában ritkán, mert anyagilag nem engedhetem meg.

Ezen kívül elkerült velem 1-2 könyv Magyarországról, amit még nem olvastam. Azokhoz meg sokszor nincs kedvem.

Szóval mit olvasok most?

E.T.A Hoffmann: Az ördög bájitala. Kicsit szégyenkezve nézek a kötetre, mert kölcsönkönyv és nem adtam vissza... ez is ilyen a könyvespolcon árválkodó regény, amihez eddig nem volt kedvem, de most belekezdek.

Akkor most színt vallok. Valójában semmit nem tudok E.T.A Hoffmannról. Talán ezt kéne orvosolni kezdetnek.

Ezeken az oldalakon találtam magyarul információkat Hoffmannról (nem túl sok minden), aki - mint most számomra kiderült - nem csak író volt, de zenét is szerzett, rajzolt is, mindemellett pedig jogász és hivatalnok volt.

 Mint írják Goethe és Schiller kortársa. Életében a német klasszicizmus élte a fénykorát, mégis, őt magát mégis a romantikához sorolják.

Művészetének legfontosabb jellemzői: Hoffmann meséi és mesenovellái a csapongó képzelet és az emberi jellemek sokféleségének, olykor a reális társadalom helyzeteinek látványos keverése.

A bejegyzés trackback címe:

https://enalmodozo.blog.hu/api/trackback/id/tr40765339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: olvasmány r irodalom
süti beállítások módosítása